sobota 31. januára 2009

Baklažánové vtáčiky

Čo na to:

1 veľký baklažán,
6 veľkých strúčikov cesnaku,
1 stredná cibuľa,
9 pomenších zemiakov,
9 plátkov anglickej slaniny,
vegeta,
mčk,
soľ,
bazalka sušená alebo mrazená či čerstvá, hlavne aby bola :)
rasca,
4 PL oleja,
hladká múka,
kúsok masla,
asi pohár smotany na varenie
2 PL kyslej smotany,
Vitana - omáčka na zapekanie

Ako na to:

Baklažán nakrájame pozdĺžne na plátky, osolíme ich a necháme stáť asi pol hodinu.
Medzitým očistíme zemiaky, nakrájame ich pozdĺžne na 1/4 - tiny a dáme ich variť do osolenej vody.
Baklažány osušíme papierovými obrúskami, ochutíme ich vegetou a mčk.


 Len tak hala-bala ich pomúčime a dáme do panvice s horúcim olejom, kde ich krátko opečieme z obidvoch strán.
Vyberieme ich na servítku, aby vsiakla prebytočný olej.

Teraz sú baklažány dobre ohybné, budeme ich plniť a zakrúcať.
Očistený a na menšie plátky pokrájaný cesnak položíme na plát baklažánu a prikryjeme plátkom anglickej slaniny, zavinieme a spojíme špáradlom.
Do zapekacej misy vylejeme olej po opekaní a vložíme plátky cibule pokrájanej na tenké kolieska a zvyšný cesnak. Uvarené a scedené zemiaky vsypeme na cibuľovú vrstvu, posypeme rascou, uložíme niekoľko plátkov masla a na zemiaky uložíme baklažánové vtáčiky, ktoré posypeme bazalkou.
Zo smotán a zo sáčka s práškom na prípravu zapekacej omáčky vyšľaháme zapekaciu omáčku, ktorou polejeme obsah zapekacej misy.
Dáme zapekať celkov asi 25 minút, posledných 5 minút grilujeme.
Keďže sme nemali doma žiadne paradajky a mám pocit, že paradajky sú k baklažánu bezpodmienečne nutné, pridala som kečup (ale až na tanieri). A ešte bol k tomu cviklový šalát.

Baklažánové vtáčiky som robila dnes na obed a "prileteli mi do hlavy" ako čisto náhodná totálna improvizácia. Až do konca som netušila, čo z toho bude, ale bola to fakt dobrôtka, za čo sa mi dostalo aj patričnej chvály :))
Len to moje fotenie... hrôza! Ale s foťákom pri varení manipulovať mi akosi nejde a na mobile mám len taký 2MPx-elový.

1 komentár:

germa povedal(a)...

vyzerá to úžasne!!! Dík za recept :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...