štvrtok 24. septembra 2009

Kuracia pečienka po gazdovsky


 Čo na to:

Pre 2 osoby:
300 g kuracích pečienok,
1/2 cibule,
gazdovská slanina (al. oravská, či anglická, ale naj je domáca),
1 kyslejšie jablko,
4 - 5 čL hladkej múky,
2 čL sladkej papriky,
2 čL vegety,
trocha mčk,
trocha majoránky,
ždibec rasce,
ždibec soli

Ako na to: 

Cibuľu nakrájame na polmesiačiky, slaninu na čo možno najtenšie plátky, nie ako tieto moje. Pečienky očistíme, opláchneme a necháme na sitku odkvapkať.


Pripravíme si obaľovaciu zmes z hladkej múky a spomínaných korenín.




Do jenskej (alebo inej zapekacej) misy položíme na dno niekoľko plátkov slaniny a pokryjeme ich cibuľou.


Pečienku obaľujeme v múčnej zmesi a zabalíme do tenkého plátku slaninky. (Len zopár, aby to celé nebolo veľmi mastné... a plátky najlepšie skoro priesvitné) Pečienky ukladáme vedľa seba do misy. Aby to nebolo veľmi mastné, viaceré pečienky som obalila iba v múke (nebaliť do slaniny) a naukladala do misy medzi tie, kt. boli obalené slaninou.



Na pečienky som tak hala-bala rozhodila plátky pokrájaného jablka a nakoniec som ich prikryla plátkami slaniny, ktoré som posypala trochou rasce.


No a šup s tým do rúry na 25 minút pri 200°C, celú dobu pečieme odkryté. Pred koncom nachvíľku vyberieme, môžeme troška odhrnúť slaninovú vrstvu a pečienky osolíme.



Slaniny prihrnieme naspäť a ešte chvíľu grilujeme.


Ako príloha sa najlepšie hodí ryža a nejaká zeleninka. Ja som k tomu tak narýchlo zbúchala šalát z papriky, rajčín a cibule.




Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...