piatok 10. apríla 2009

Chrumkavé tekvičáky

Keď som zbadala tento recept, skoro mi zabehlo. Volalo sa to pusinky z ovsených vločiek, ale keď som čítala zloženie a návod, trklo mi, že nič lepšie či podobnejšie nemeckým Kürbiskern Vitalgebäck asi nenájdem. Pochytilo ma nadšenie a elán a pustila som sa do roboty. No a zistila som, že ovsené vločky, ktoré sme mali doma sú akurát tak na vyhodenie. Takže som bola nútená trocha pozmeniť recept. No a napasovala som to tak, aby to ešte viac pripomínalo nemeckú dobrôtku. (Miesto vločiek som dala kokos:nahrubo mleté arašidy:nahrubo mleté nešúpané mandle všetko 1:1:1) a pridala som "baj očko" ešte tekvicové jadrá a 6 PL medu. No a teraz pri opisovaní pôvodného receptu zisťujem, že som do toho vôbec žiadny tuk nedala. Jednoducho som zabudla :)) V konečnom dôsledku som teda recept dosť pozmenila. Ale hlavne, že je to dobrota a aspoň je to menej kalorické. Ale bolo to veľmi husté a ťažko sa s tým pracovalo. Ale zato výsledok je super - chrumkavé, málo kalorické a mňamkové.


Čo na to:

pozmenený recept, podľa ktorého som piekla ja:
200 g celozrnnej pšeničnej múky, 100 g kokosu, 100 g arašidov, 100 g nelúpaných mandlí, 1 PDP, 200 g hnedého cukru, 3 vajcia, 100 g hrozienok, 100 g ľanových semiačok, 100 g slnečnicových semiačok, 100 g sézamu, cca 100 g tekvicových jadier a 6 PL medu




Ako na to:


Zmiešame hrozienka, sezam, ľan, slnečnicu, tekvicu, kokos.

Arašidy a mandle zomelieme nahrubo a pridáme k ostatným jadierkam.

Odvážime múku a cukor, pridáme PDP a tiež vsypeme do spoločnej misy.
Všetky suroviny dobre premiešame lyžicou, pridáme vajcia a med, vysypeme na dosku .

Rukami hnetieme, spracúvame cesto, ktoré potom zabalíme do fólie a dáme aspoň na hodinu do chladničky. (Prpľavá robota to je veru)
Vychladená hmota je poriadne hustá a lepkavá.
Na doske z nej formujeme guličky, ktoré lyžicou roztlačíme na kolieska a kladieme na plech s PNP. Pracujeme s navlhčenými rukami, lebo hmota sa lepí.
Pečieme 25 minút v rúre vyhriatej na 150°C.

Pozerám, že na fotke vyzerajú tak trocha ako fašírky :))) Ale to je ten môj mizerný mobilový foťák . A pri tomto recepte celý ulepený :)))

Dodatočne chcem ešte poznamenať, že chutili hlavne ženám, čo je jasné... zdravé chrumkanie:) No a tých pár, čo zostalo, sú po pár dňoch ešte lepšie.

Originál recept je tu: http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=12482

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...