štvrtok 16. mája 2013

Chrenová omáčka


Tak toto jedlo sa mi spája vyslovene so zimným obdobím. Je to taká rodinná klasika. Dedičstvo po babke. Sýte jedlo, kalorické hrozne, ale dobrota preveľká je to. Nepamätám sa už, prečo mi tu recept leží len tak "ľadom" vo forme nedokončenej šablóny. Možno mi napadlo, že je priveľmi obyčajný...  alebo som ho nedokončila kvôli zaneprázdnenosti a potom som naň zabudla... Každopádne táto dobrota si nezaslúži ležať ľadom... tak nech sa má dobre .. posielam do blogosféry :-)

Čo na to:

cca 6 PL oleja,
5 PL hladkej múky,
 3/4 litra mlieka,
1 dl šľahačkovej smotany,
ocot,
cukor,
soľ,
chren (alebo miesto neho kôpor, ak chceme kôpovú)
voda na zredenie podľa potreby (alebo mlieko) 

Ako na to:

Do rozohriateho oleja dáme múku a urobíme zápražku bledohnedej farby. Robíme ju pomaly, aby nám neprihorela. Odstavíme a necháme chvíľu schladnúť (nie je to nutné, ale takto určite nezhrčavie). Studené mlieko vlejeme do zápražky a poriadne rozmiešame. 

Dáme znova na sporák a omáčku často miešame. Postupne, keď začína hustnúť, miešame stále a pridáme i smotanu. Osolíme a necháme ju trocha povrieť.
   

Odstavíme a dochutíme -  pridáme postrúhaný chren a dochutíme octom a cukrom. Už nevaríme.

Rovnako môžeme pripraviť kôprovú omáčku -  po odstavení bešamelky do nej pridáme nasekaný čerstvý alebo mrazený kôpor, pridáme ocot a štipku cukru - podľa chuti. 


K takejto omáčke jednoznačne knedle, o tom niet pochýb :-)




2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

Na celom internete som hladal normálnu chrenovku,a neskutočné čo ma čakalo.KRALIK,KYSLA SMOTANA,KOPOR,CESNAK,CIBULA, naoźaj rozne a biele ako sneh.Naštastie som natrafil na tento recept.SUPER presne takto sa to ma robit.

nigina povedal(a)...

:-) to je skoro neuveriteľné :-) ALe tým viac ma teší, že sa vám recept pozdáva. Tak nech sa vám podarí a nech aj chutí :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...