nedeľa 4. januára 2015

Rožky s tvarohovo-jablkovou plnkou

    Tieto rožky chutia ako lupáčiky, no vo vnútri majú plnku, ktorá ich robí jemnejšími, vláčnejšími a ... no jednoducho sa lepšie kĺžu do bruška. Áno, ideálne pre deti, ale môj muž sa ich tiež naštopal ako zákon káže :-) ..

Plnka pozostáva z tvarohu s jablkovo-škoricovou príchuťou a jabĺk. Bez upravovania sa mi zdal ten tvaroh ako náplň trochu fádny a suchý. Preto som ho zmiešala s postrúhanými jablkami, pridala som škoricu, cukor a citrónovú šťavu.  Z núdze cnosť... a nakoniec vraj vynikajúce plnené lupáčky. Jo, ešte hrozienka sú tam.


Čo na to:

cesto:
380 g polohrubej múky
250 ml mlieka
15 g čerstvého droždia
2 PL kryšt. cukru
1/2 KL soli
2žĺtky
70 - 75 ml oleja (repkový)
(2 vrchovaté PL kvásku - nemusí byť, ale kto má kvások, môže dať)

plnka:
1 vanička Rajo tvaroh s jablkovo-škoricovou príchuťou
1-2 jablká (podľa veľkosti a úvahy...jablko je v plnke super)
1 PL citrónovej šťavy
škorica
cukor
hroziena

Ako na to:

Z ingrediencií vypracujeme hladké pružné cesto - buď ručne, alebo použijeme mašinku :-)


Vykysnuté cesto vyklopíme na pomúčenú plochu a rozvaľkáme ho


Rozkrájame ho na štvorce cca 10 x 10 cm, necháme chvíľu postáť.


Každý štvorec bokom dlane trocha roztlačíme, stenčíme do obidvoch smerov


a nanesieme tvarohovo-jablkov náplň, do ktorej pridávame zopár hrozienok, ktoré sme vopred namočili vo vode alebo v rume (taká hodinka obvykle stačí... ja mám vždy v zásobe opité hrozienka... v rumíku).
Cesto stočíme do rolky, konce ucapkáme a na plechu (s PNP) ich stočíme do tvaru rožkov.  Na jeden plech som dávala 12 kusov. Necháme ich 20 - 30 min pokysnúť v kľude, zatiaľ si pripravíme na potieranie zmes bielka a 1 PL mlieka, ktorú osladíme troškou práškového cukru a spolu všetko vidličkou vyšľaháme. 
Rožteky potrieme touto zmesou a posypeme makom alebo mandľovými lupienkami.
Dáme ich piecť do rúry vyhriatej na 190°C a pečieme 25 minút.


Odchytávali to ešte horúce, len čo som ich povykladala na mriežku :-)


Plnka mi nevystačila na všetky kusy, tak nejaké tie zvyšné 3 kúsky som naplnila maslom a škoricou s cukrom.


4 komentáre:

Unknown povedal(a)...

Ach moj Boze!!!!! Tie su prenadherne!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A mam doma tvaroh, co je nutne minut, skoda, ze nemam doma ani jedno vajce...hned by som sa do nich pustila. Prosim Ta niguska...a ten kvasok je tam nutny? viem, ze pises, ze kto nema...neda, ale co ten kvasok, urobi konkretne v tychto lupackach naviac?

nigina povedal(a)...

Minka, ten kvások to je predkvasené cesto, prebehla v ňom aj autolýza, rozklad škrobu na kratšie dextrínové reťazce, trocha jednoduchšie cukry a tá ich rôznorodosť obohacuje chuť cesta. Takže kto kŕmi kvások, väčšinou ho má navyše a tak ho pridáva vždy trocha aj do cesta kvaseného droždím. A navyše je to z iného druhu múky- celzrn.ražnej. Kto ten kvások nemá, proste ho nedá.

Unknown povedal(a)...

Uberáte mlieko ked priávate ražný kvások?

nigina povedal(a)...

Nie, neuberám, ale ak robíte bez kvásku a cesto je tuhšie, kľudne cvrknite mlieka troška viac. Úplne presne na chlp sa to nedá uviesť, lebo každý má inú múku a každá saje tekutinu inak. Recepty sú preto + - nejaká tá lyžica.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...