štvrtok 18. februára 2016

Rýchly grilovaný losos zapečený so šampiňónmi a opekané zemiaky


   Najlepšia rýchlovka, akú poznám, je losos. A navyše ho milujem a v poslednom čase ho u nás milujú všetci a všetci ho chceme. Tak som hľadala recepty, ako ho pripraviť pre zmenu inak, ako ho robievam ja. Ale vareného lososa mi nechcú, vraj to bude fádne. Pečeného sa mi príliš nechce robiť, lebo zapínať veľkú rúru na pár minút je otrava, vyprážať ho by bolo barbarstvo, takže do úvahy mi pripadá len grilovanie... buď na grile alebo v grilovacej panvici.


Čo na to:

potrebný počet porcií lososa
1/2  citróna
soľ
biele korenie
zmes korenia na lososa
trocha múky
olivový olej
kúsok masla
ďalej:
šampiňóny
strúhaný syr

Ako na to:

Očisteného a umytého lososa osušíme papierovou utierkou, nakrájame na jednotlivé porcie a kožu troška narežeme ostrým nožom.


Všetky porcie dobre pocitrónujeme z obidvoch strán, osolíme a okoreníme bielym korením i zmesou na lososa. Necháme ich takto marinovať aspoň pol hodiny, kým si pripravíme zemiaky.
Zemiaky máme predvarené, zliate a čiastočne vychladnuté. Len ich jemnučko cez posypeme múkou a poopekáme ich.



Pred dokončením zemiakov jemne cez sitko posypeme múkou aj jednotlivé porcie lososa a hneď ich aj vložíme do rozohriateho olivového oleja. Opekáme ich dosť krátko, maximále tak 3,5 - 4 minút po každej strane, aby sme porcie nevysušili. 
Počas opekania ryby vhodíme do inej panvice kúsok masla a na ňom krátko opečieme plátky šampiňónov, ktoré sypneme troška bielym korením, chilli a soľou. 
Opečené porcie lososa naukladáme na alobal, na každú porciu uložíme plátky šampiňónov a strúhneme trocha syra. Ani si nepamätám, aký som dávala... ale je to jedno, keby som mala iný, dala by som ten :-)... ale skôr dáky menej aromatický, aby neprebíjal vôňu a chuť lososíka, mňam! ;-)
Alobal aj s "nákladom" vložíme pod gril na minútku, len aby sa syr roztavil.  Porcie na tanieri pokvapkáme maslom z opekania šampiňónov.

   Vyrábať šalát som v rýchlosti nestíhala, ale postačili listy šalátu pokvapkané citrónom a táto jednoduchosť k tomuto lososíkovi prekvapivo sadla.


Losos so zemiakovým šalátom

   Nedávno som tiež robila lososa a urobila som ho rovnako. Len ako prílohu som urobila zemiakový šalát, taký ako robievam na Vianoce. 
Musela som sa smiať, lebo som dostala pochvalu, vraj " Teda koľko spôsobov prípravy lososa vieš? a všetky také dobré " :-)  
  Tento jednoduchý spôsob prípravy lososa je skvelý v tom, že iná príloha z neho vždy urobí iné jedlo!





Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...