pondelok 29. mája 2017

Slovenská kapsa


     Takúto dobrotu som jedla v jednej nemenovanej reštike, lenže to bolo vyprážané jedlo. Vyprážané som teraz robiť nechcela, tak vznikla dusená slovenská kapsa, dúfam, že v trocha diétnejšej verzii. Pečené zemiaky ako príloha nikdy nesklamú a tak tomu bolo i teraz. Milujem tú chuť a vôňu čerstvého rozmarínu v nich. Solím ich až po upečení. 



Čo na to:

Bravčové mäso (stehno, guľaté pliecko)
Oravská slaninka pekne prerastená
Schwarzwaldská šunka (údená domáca šunka)
Vajíčka natvrdo
Paprika zelená
Cibuľa
Mrkva
Petržlen
Paradajka
Mleté čierne korenie (mčk)
Grilovacie korenie
Soľ
Cesnak
Solamyl

Ako na to:

Mäso nakrájame na rezne vyklepeme, narežeme okraje a okoreníme ich a uložíme na pár hodín do chladničky v uzatvárateľnej nádobe. 
Na plát mäsa uložíme plát údenej šunky, ja som dala plátky Schwarzwaldskej šunky, keďže som údené práve nemala. Na ňu položíme plátok slaninky, koliesko vajíčka a plátok zelenej papriky. Pomocou kovových ihiel spojíme okraje. 

Na troške oleja orestujeme pokrájanú oravskú slaninku a pokrájanú cibuľu. Potom pridáme naplnené kapsy a poopekáme ich z každej strany. Nakoniec pridáme pokrájanú zeleninu (mrkvu, petržlen, paradajku a zvyšok zelenej papriky), osolíme, pridáme ešte trocha grilovacieho korenia, poopekáme spolu a po chvíli podlejeme vodou. Dusíme do zmäknutia. Kapsy vyberieme a necháme trocha schladnúť, aby sme neskôr mohli poľahky odstrániť z nich ihly. Zatiaľ v troške studenej vody rozmiešame cca 1 - 2 čajové lyžičky solamylu a vlejeme do vriacej šťavy, čím ju zahustíme. Necháme povariť 2 minúty, doladíme konzistenciu a pre chuť pridáme 1 strúčik prelisovaného cesnaku. Šťavu môžeme precediť a pretrieť cez sitko s hrubšími otvormi, ale nie je to potrebné. 
Kapsy vložíme späť do šťavy a prehrejeme.

Podávame buď s ryžou, cestovinou alebo so zemiakmi. Ja som ako prílohu zvolila pečené zemiaky s rascou a rozmarínom. 



2 komentáre:

Eva Boťanská povedal(a)...

Vyzerá to famózne...určite to urobím. Ďakujem za pekný recept.

nigina povedal(a)...

Díky, Evka :-) a neďakuj, hlavne nech to chutí ;-)
Želám ti pekný víkend.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...