štvrtok 12. júna 2014

Slané praclíky z kysnutého cesta


      Praclíky sú u nás vždy vítanou zmenou alebo alternatívou kysnutých sladkých pečív. Mám zopár praclíkových receptov, ktorým som verná, ale minule som piekla buchty a nechcelo sa mi vyrábať ďalšie cesto na praclíky.Iné praclíky TU, alebo i TU.  Tak som praclíky urobila z toho istého cesta ako buchty.
Samozrejme, že cesto som trocha upravila, hlavne čo do množstva cukru. Veď koláčové cesto nemusí byť nijako veľmi sladké, svoje urobí plnka.



 Čo na to:

cesto:
 500  g polohrubej múky
  15  g čerstvého droždia
200 ml mlieka
  75 ml bieleho jogurtu
  50 ml vody
  60 ml oleja (nie olivový)
    3 ks žĺtiek
    3 čL kryštál.cukru
 1,5 čL soli
   2  PL ražného kvásku (kopcom) - (môže sa vynechať, ale pridať asi 5 g droždia)

Ako na to:

Cesto po vyklopení na dosku môžeme rozdeliť na dve časti a z jednej urobíme koláče so sladkou plnkou a z ďalšej časti urobíme praclíky. Nemusíme sa báť, cesto nebude sladké, má celkom neutrálnu chuť a nasladko ho doladia plnky v buchtách, naslano zasa morská soľ, ktorou zvrchu posypávame praclíky.

Dávku cesta určenú na praclíky rozdelíme na rovnako veľké dieliky, ktoré vyšúľame na pomúčenej doske na dĺžku cca 30 cm. Vytvarujeme do tvaru praclíka a kladieme na plech s PNP. 
Praclíky necháme na plechu pokysnúť cca 15 min a natrieme ich zmesou rozšľahaného bielka, 1 PL mlieka, 1 PL oleja. Posypeme ich podľa ľubovôle morskou soľou a nejakými semienkami. My máme najradšej rascové, takže u mňa bol výber jasný. 
Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C asi 10 - 11 minút. 

Žiadne komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...